Sydney... I'm lovin' it! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu Sydney... I'm lovin' it! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu

Sydney... I'm lovin' it!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 Oktober 2009 | Australië, Sydney

G'day mates!

Sorry voor de vertraging bij het schrijven van een nieuwe blog. Het is alweer 2 weken geleden sinds m'n bezoek aan de Blue Mountains en in de tussentijd heb ik een hoop gedaan waardoor ik even geen tijd en zin had om een nieuwe blog te schrijven. Vandaag heb ik een studeerdagje en nu heb ik wel even pauze verdiend. Dat betekent dat ik even tijd maak om voor jullie een nieuw verhaaltje te schrijven. :D

De afgelopen weken ben ik erg druk geweest met school en ik probeer nu ook wat meer te studeren. Ik zit namelijk al op de helft van mijn cursus en binnenkort hebben we 'mock exam'. Dat is een soort oefenexamen. Dus alle onderdelen van het examen komen aan bod en we worden beoordeeld zoals we ook in het echte examen beoordeeld worden. Als ik hier goed voor scoor zie ik het echte examen denk ik ook met wat meer vertrouwen tegemoet. :) We hebben dit mock exam waarschijnlijk op (vrijdag :o) 13 november. En dan gaan we de maandag erna met alle Cambridge studenten op excursie naar de South Coast dus dat is wel leuk. :D

Verder heb ik de afgelopen weken natuurlijk ook leuke dingen gedaan. Ik ben hier niet alleen om te leren he! Doordat het hier nu lente is, is het weer ook eindelijk zoals ik gehoopt had. :D Het voelt zelfs zomers en we hebben afgelopen week temperaturen gehad oplopend tot 34 graden. Niet verkeerd moet ik zeggen. ;) Ben dus ook al aardig aan het verkleuren. :D

Even kijken wat heb ik ook alweer allemaal gedaan. Vorige week zaterdag (17 oktober) had ik mijn eerste barbie (= barbecue). :D De barbecue was in Centennial Parks, maar aangezien dat park ongeveer net zo groot of misschien nog wel groter is dan Baexem, had ik van te voren met een aantal afgesproken bij World Square in de stad. Tenminste ik dacht dat het met een aantal was, maar toen ik daar aan kwam bleek dat iedereen van tevoren naar World Square zou gaan om daar ook nog drank in te slaan. We waren met een stuk of 25 mensen denk ik, waarvan 3/4 Aziatisch was. Nadat iedereen drank had gekocht zijn we naar Hyde Park gelopen om daar de bus te pakken. Dat was nog een hele onderneming want we moesten de bus richting Bondi Beach hebben en het was die dag super lekker weer dus die bus zat vol surfers en mensen die naar het strand gingen en daar moesten wij ons dan nog bij proppen. :razz: Iedereen was verspreid door de bus en ik had geen idee waar we uit moesten stappen dus ik was wel een beetje gestresst haha. Alles is natuurlijk weer goed gekomen, maar toen we bij het park aankwamen, bleek dat we aan de verkeerde kant van het park waren en super ver moesten lopen. Maar ook dit was eigenlijk niet zo'n probleem want zo kreeg ik de gelegenheid om de mensen die ik nog niet kende te leren kennen. Het waren allemaal Cambridge studenten. Er zijn momenteel 3 klassen, twee daarvan zijn FCE (het eerste niveau) en één klas (die van mij) is CAE. Ik was de enige van mijn klas en kreeg veel bewondering voor het feit dat ik CAE deed. :razz: En ook vragen over wat het verschil was met FCE, maar ja hoe moet ik dat weten, ik weet alleen wat wij behandelen en niet wat zij behandelen. :razz: Anyway, uiteindelijk kwamen we bij de barbecue plaats aan en toen kwam er nog een verrassing voor mij, namelijk dat er ook Cambridge studenten van andere scholen aanwezig zouden zijn! Dus in totaal waren we met bijna 50 mensen denk ik. Iedereen werd ingedeeld in een groep en daar zouden we dan spelletjes mee doen, maar dit stelde niet zoveel voor. :razz: Het was vooral lekker chillen in de zon en lekker vlees eten haha. Ja, was een erg gezellige dag en weer wat nieuwe mensen leren kennen dus dat is altijd goed. :D

Die zondag heb ik met Lucie bij Subway gelunched en daarna hebben we de bus gepakt naar Bondi Beach. We gingen die dag namelijk van Bondi Beach naar Coogee Beach wandelen. Dit is één van de bekendste wnadelingen in Sydney. Hij gaat langs een aantal stranden en duurt zo'n 2,5 uur. In het begin was het nog een beetje fris, maar later werd het lekker warm en het was een mooie wandeling die ik misschien nog wel een keertje ga doen. Onderweg vertelde Lucie dat ze erachter was gekomen dat je hier bij de Mc Donalds een ijsje kan halen voor 50 dollar cent! En rara wat zagen we toen we moe maar voldaan bij Coogee Beach aankwamen? Juist, een Mc Donalds. :D Dus toen zijn we een goedkoop ijsje gaan halen haha. Super! Dat is ook weer mooi om te weten voor de volgende keer. :razz:

Afgelopen maandag ben ik na school ook weer met Lucie de stad in gegaan. We gingen eerst weer naar de Starbucks, ons favoriete plekje na schooltijd. :D Oh ik weet nu al dat ik dat zo erg ga missen als ik terug ben in Nederland he haha. Lucie nam zoals altijd een cappuccino en ik zoals altijd een frappuccino. Lekker met aardbeiensmaak. :D Toen gingen we in het park in het zonnetje zitten met een lekker muziekje op de achtergrond want er was iemand gitaar aan het spelen. Maar ons eigenlijke doel die middag/avond was de Night Noodle Market in het park. Maar we wilden daar niet te vroeg heen gaan, vandaar dat we eerst naar de Starbucks gingen. De Night Noodle Market is een twee weken durend food festival in Hyde Park. Je hebt er voornamelijk Aziatisch eten en dan in het bijzonder dus noodles. Het is een druk bezocht festival, maar wel heel gezellig. Overal kraampjes met eten en tafeltjes om aan te zitten, of je gaat gewoon lekker in het gras zitten. Lucie en ik hebben bij de Thai eten gehaald en het was op zich wel lekker, maar niet heel erg bijzonder vond ik. Maar goed, misschien hebben we bij de verkeerde eten gehaald. ;) Het is in ieder geval leuk om meegemaakt te hebben.

En dan ben ik weer bij het laatste beland waar ik deze keer over wil vertellen. Dat was afgelopen donderdag. Toen had ik na school met Gonzalo en Rania afgesproken om naar de Tower (uitzichtstoren) te gaan. Hier waren we alle drie nog niet geweest en het leek ons leuk om dat samen te doen. Dus na school heb ik hun gemeet bij Hyde Park en zijn we naar de Tower gelopen. De Tower is verbonden met een groot warenhuis; David Jones. Dit is te vergelijken met Macy's. Hier zijn we ook even binnen gelopen en hier heb ik eindelijk leuke kleren gezien. Maar dan zijn ze natuurlijk super duur haha. Dus toen zijn we maar snel naar de Tower gegaan. Het was niet zo druk en we konden snel doorlopen naar de lift en binnen 5 minuten stonden we boven. Het is leuk om de Tower gedaan te hebben, maar het viel me een beetje tegen. Enerzijds omdat je de Harbor Bridge en het Opera House nauwelijks kunt zien omdat er twee hoge flatgebouwen voor staan, anderszijds omdat Sydney van boven minder mooi is dan als je er 'beneden' doorheen loopt. :razz: Maar zoals ik zei, het is leuk om gezien te hebben en ik heb er ook geen spijt van, het is denk ik wel iets dat je gedaan moet hebben. Ik ben in ieder geval ook blij dat we niet de Skywalk hebben gedaan. Dan kun je echt naar buiten, om op een klein platform te lopen. Maar ik denk niet dat je veel meer ziet. Nadat we een paar rondjes hadden gelopen hadden we het wel weer gezien en zijn we in de andere attractie van de Tower gegaan, de Oz Trek. Dit is een soort film waarbij je in bewegende stoelen zit en dus met de film mee beweegt. Het is een 'film' over verschillende toeristische trekpleisters in Australie en het zag er allemaal zo gaaf uit en veel daarvan ga ik nog in het echt zien ook. :D De reiskriebels kwamen dus al snel boven, vooral bij het zien van Uluru/Ayers Rock! Ik kom echt niet naar huis voordat ik dat ding gezien heb. :D

Na deze attractie was het alweer half 7 's avonds en tijd om te gaan eten! We hadden afgesproken om in een restaurant in Chinatown te gaan eten en dat deden we dus ook. Ik heb nog nooit zo gelachen. Gonzalo had nog nooit in een Chinees restaurant gegeten en keek zijn ogen uit en bestookte Rania met vragen. We bestelden twee verschillende vleesgerechten, een groente gerecht en rijst zodat we wat keuze hadden en konden delen. Het was echt heel lekker, maar toch niet zo lekker als dat ene Chinese restaurant in San Francisco! Ze waren wel razend snel met het opdienen van het eten dus dat was wel heel fijn want ik had echt honger haha. Toen we onze buikjes rond hadden, liepen we terug richting Hyde Park. Zo kwamen we langs een van de stations van de Monorail en zijn we daar ook nog even ingegaan haha. :D Was wel grappig en niet duur. Bovendien heeft Gonzalo het op de een of andere manier klaar gespeeld dat we onze muntjes nog hebben en dat ze niet door het apparaat zijn opgeslokt. Dus we kunnen gratis nog een keer gaan. :D

Nou dat was het wel weer. Het is weer een aardig verhaal geworden haha. Ik ga zo maar weer eens verder met m'n huiswerk en morgen gaan we met z'n allen (Nancy, Gonzalo, Rania en ik want George is op zakenreis) naar Watson Bay. Schijnt heel erg mooi te zijn dus ik ben benieuwd!

See ya!

  • 24 Oktober 2009 - 09:17

    Pap:

    Petra,
    leuk om jouw belevenissen weer te lezen. Over het mock exam moet je je niet druk maken. Zoals altijd zal het ook nu wel goed gaan en het is een oefenexamen. Druk opleggen is dus zeker niet nodig.
    Komende nacht wordt hier de klok één uur teruggezet, dus kunnen wij wat langer slapen.

    Groet en kus, pap

  • 24 Oktober 2009 - 09:34

    Simone:

    Weer een super leuke blog Peer!:D Veel plezier morgen!!(K)

  • 24 Oktober 2009 - 09:35

    Simone:

    uhh Peet dus..

  • 25 Oktober 2009 - 10:21

    Timo:

    Hey Petra! Je maakt wel de nodige uitstapjes daar zeg;) Genoeg dingen te doen in Sydney zo te horen!!
    Heb nog stééds niks gehoord van school!:S Dus hoop dat ik het van de week mag horen.. zo niet dan ga ik maar alvast verder zoeken (wat ik misschien beter al lang gedaan had kunnen hebben..) voor het geval ik het niet word!
    Ik hou je op de hoogte;) Enjoy Sydney!

    xxx

  • 26 Oktober 2009 - 17:13

    Timo:

    Jaaaaaaaa ik ben toegelaten!!!:D Kreeg vanmiddag een mailtje van school dat we alledrie zijn toegelaten, dus extra gezellig!!;) We worden waarschijnlijk op verschillende locaties ingezet maar wel in Sydney. Ik hoor binnenkort meer, maar ik weet in ieder geval dat ze sowieso nog wel een telefonisch interview willen afleggen om de precieze locate te bepalen en dan kan de visum aanvraag in werk worden gezet!!:D En accommodatie is inclusief, terwijl dat niet was aangegeven dus dat is ook super goed nieuws!!
    Whoohaa Sydney, here I come!! Zodra ik meer weet over wanneer en wat laat ik het weten!!

    xxx

  • 26 Oktober 2009 - 18:26

    Sharon:

    Hey meid,

    je vermaakt je zo te lezen wel :D

    nog veel plezier gewenst vanuit nat, winderig, koud kikkerland!

    x

  • 27 Oktober 2009 - 11:24

    Pien:

    heyheyhey,

    nogsteeds hyperactief??:P hahaha

    ik heb echt het idee dat jij n boek moet gaan schrijven. waaah niet normaal wat n lange maar hele leuke verhalen die je schrijft!!. oke k zal men mond maar houden over ons onwijs gezellige gesprek van net. maareeeh IK KAN NIET WACHTEN TOT DAT IK IN SYDNEY BEN!!!!!!!!hahaha
    dat word echt een grote puinhoop!!:P maar we zullen zien. ik ga zo maar eeens men zooi uitpakken van afgelopen weekend. geniet van dit weekje en k hoop dat het weer een beetje goed blijft bij u. hier wordt het weer flink warm. alleen maar zonnetjes vanaf donderdag. dus we zullen zien!!! GENIET ERVAN!!!!!!!!!!! doeg enneeeh doe geen dingen die ik ook niet zou doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vier maanden Australie

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Sweet Goodbyes

18 Januari 2010

Road Trip Part II

01 Januari 2010

Goodbye 2009, Hello 2010!

28 December 2009

Road Trip Part I

07 December 2009

Wie zoet is krijgt lekkers...
Petra

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 29719

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 20 Januari 2010

Vier maanden Australie

Landen bezocht: