Wie zoet is krijgt lekkers... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu Wie zoet is krijgt lekkers... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu

Wie zoet is krijgt lekkers...

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 December 2009 | Australië, Sydney

Pakjesavond 5 december, Sydney.

Mijn bed ligt vol beladen met Sinterklaas lekkernijen en een paar cadeautjes die vanuit Spanje (of was het stiekem toch Nederland?) zijn opgestuurd. Ik moet wel heel zoet zijn geweest want mijn hele la ligt zelfs na het weekend nog vol met pepernoten, speculaasjes en schuimpjes. Hoor wie klopt daar kinderen? Nee, het is niet Sinterklaas want die vond het toch een beetje ver om naar Australie af te reizen met zijn stoomboot. Misschien was hij stiekem ook wel, net als ik, bang voor haaien. ;) Het is ook niet zijn hulpje Zwarte Piet. Nee, het is een blanke inboorling! :D Het is Pien die samen met mij dit Nederlandse feest Down Under gaat vieren. :razz: We zetten de bijgeleverde Sinterklaas cd op en beginnen te praten alsof we elkaar al jaren kennen. Bijna vergeten we de cadeautjes en zelf gefabriceerde gedichten, maar onze nieuwsgierigheid wint het uiteindelijk toch. En wat blijkt, Sinterklaas heeft ook dit jaar de plank niet mis geslagen. Zelfs mijn favoriete feel good Sinterklaas movie 'Alles is liefde' heeft hij op gestuurd waardoor we de rest van de avond pepernoten etend en film kijkend doorbrengen. Een aparte, maar leuke Sinterklaas!

De dag erna heeft Pien haar backpack weer met moeite dicht gekregen en zijn we richting haar hostel gegaan om haar van diezelfde backpack te verlossen. Het hostel zou dicht bij Central Station liggen, waar we dus vol goede moed uitstapten. Het bleek toch een beetje uit de richting te liggen, maar zo kon Pien al mooi een beetje sightseeing doen en natuurlijk oefenen met haar backpack. :razz: Uiteindelijk bij het mooi centraal gelegen hostel aangekomen kon madam direct inchecken en heeft ze nog een slapende schone wakker gemaakt alvorens we richting Town Hall vertrokken. Hier hebben we de hop hop bus (come on, klinkt toch veel leuker dan hop on hop off bus? :razz: ) gepakt en zijn we richting Circular Quay vertrokken. Want wat wil iemand die nauwelijks 24 uur in Sydney is nou het liefste zien? Juist ja, het Opera House en de Harbor Bridge. Onderweg zagen we echter ook al veel mooie dingen en zelfs ik zag nog een paar nieuwe en mooie buurten. Eenmaal aangekomen bij het Opera House natuurlijk als echte toeristen foto's gemaakt en ook van de 'kleerhanger' zoals de Harbor Bridge ook wel wordt genoemd. We lopen ook nog even de Royal Botanic Gardens in nu we toch in de buurt zijn alvorens we onze weg vervolgen naar The Rocks en de bijbehorende weekendmarkt. Hier hebben we lekker rond gewandeld en een broodje gegeten.

Nadat we onze buikjes rond hadden gingen we op zoek naar de dichtsbijzijnde stop voor de hop hop bus. Helaas hadden we nogal moeite deze te vinden en schijnbaar zagen we er nogal verloren uit want een jonge vent (volgens mij met z'n moeder :razz: ) kwam ons vragen of hij kon helpen. Hij wees ons de weg, maar de stop is tot op heden niet gevonden. Gelukkig zag Pien een mannetje van de hop hop bus en die bracht ons naar een andere stop waar we lekker een ijsje aten en langzaam aan het verbranden waren (wat we toen volgens mij nog niet door hadden :razz: ). Toen de bus eindelijk kwam zijn we richting Hyde Park gegaan waar we moesten overstappen op een andere bus die ons naar Darling Harbour bracht. Het was er erg druk en gezellig, maar Pien merkte toch op dat er iets was. Tja er is eigenlijk geen ontkennen aan, ik ben Sydney een beetje zat. :razz: Ik wil verder reizen! De rest van Australie zien! Gelukkig gaat dat vrijdag gebeuren. :razz: Maar goed we waren dus in Darling Harbour en daar hebben we eigenlijk alleen een beetje rond gewandeld waarna we besloten om nog snel de laatste hop hop bus naar Bondi Beach te pakken om daar te gaan eten. Ondertussen begonnen we te merken dat we allebei kreeftjes waren geworden. Ik was in de veronderstelling dat het die dag niet zo warm zou worden (25 graden was de voorspelling), maar volgens mij is het wel een stuk warmer geweest. Ach ja, ik heb het geluk dat het bij mij meestal daarna bruin kleurt dus hopelijk is dat nu ook het geval! Eenmaal op Bondi zijn we op zoek gegaan naar een eettentje. Uiteindelijk bij een klein restaurantje gegeten. Pien gezond aan de salade, ik ongezond aan de pizza. :razz: Toen we klaar waren hebben we vrijwel direct afgerekend want we wilden de laatste hop hop bus naar de stad halen. Daar hadden we immers voor betaald en we blijven Nederlanders he. :razz: We zagen de bus al aankomen, maar hij was steeds rondjes aan het rijden en wij er maar achteraan rennen haha. Gelukkig stopte hij uiteindelijk en we mochten nog mee naar Central Station. Daar hebben Pien en ik afscheid van elkaar genomen, maar als het even lukt gaan we nog wat leuks doen deze week!

Dit was het weer voor deze keer. Mijn speaking exam is trouwens, denk ik, redelijk gegaan. Heb er op zich wel een goed gevoel over. :) We zijn die avond met een groot gedeelte van de klas in een Brazilian restaurant gaan eten. Dat restaurant ligt aan de andere kant van de brug dus was wel leuk om weer over de brug te gaan met de bus haha. En afgelopen vrijdag hadden we graduation. Dan krijgt iedereen zijn diploma dat hij/zij de cursus heeft gevolgd en wordt er over iedereen kort wat verteld. Stelde verder niet zoveel voor eigenlijk. Dat was wel jammer. Ik ben nu hard aan het studeren voor de rest van het CAE exam en dat heb ik woensdag. Woensdagmiddag/avond gaan we dan nog wat met de klas doen en wordt het ook tijd om afscheid te nemen van de meeste. Sommige zal ik nog terugzien rond Kerst en oud en nieuw, maar de meeste niet. Maar komt allemaal goed! Het hoort er helaas bij.

Vrijdag vertrek ik dus naar Cairns. Ik verwacht niet dat ik tijdens mijn reis tijd heb om berichten te plaatsen, dus op mijn reisverslag moeten jullie wachten tot ergens na Kerst. Maar dan heb ik vast genoeg te vertellen! :D

Cheers!

  • 07 December 2009 - 10:03

    Kyra:

    Hey Peetje!

    Klink alsof jij het heerlijk naar je zin hebt down under :D En Sinterklaas is altijd goed, heb ik ook in Keulen gedaan ;) Hij komt niet alleen naar Nederland hoor haha :P Overigens heb ik van een vriend vernomen dat hij in Sydney stage gaat lopen bij een hotel oid. Hij heeft een kamer op 10 minuten lopen van het centrum. Klinkt echt te vet (h)

    Heel veel plezier alvast met backpacken, want tegen de tijd dat jij weer wat kan plaatsen zit ik lang en breed in de States :D

    Heel veel liefs en een knuffel

    Kyra

  • 09 December 2009 - 19:28

    Stephanie:

    Wat cool dat je toch nog sinterklaas hebt kunnen vieren en dat de goede sint je heeft weten te vinden daar down under! haha ;)
    Ik ben hartstikke jaloers op de rondreis die je gaat maken! Dus ik wens je echt superveel plezier!!
    Geniet er nog van!

    Xx Stephanie

  • 12 December 2009 - 19:53

    Riny Linders:

    Hoi Petra heel veel succes met je tentamens en als die al allemaal achter de rug zijn, veeel plezier met het reizen.

    groetjes van ons allemaal

  • 13 December 2009 - 21:33

    Timo:

    Apart he Sinterklaas in het buitenland te vieren? Maar toch wel leuk om een stukje Nederland naar Australië te halen ;)
    Geniet van je tijd daar! De tijd gaat veel te snel zoals ik inmiddels ook zelf heb gemerkt. Over een week zit het er voor mij alweer op!! En zoals het ernaar uitziet vertrek ik eind januari of misschien zelfs begin februari pas naar Sydney dus ik zal je daar helaas niet meer treffen. Geniet van je reizen en ik blijf je volgen!

    Xx Timo

  • 18 December 2009 - 12:58

    Pien :

    VROUWKEEEEEEEEEEEEHHHHH,

    hoeistieej?
    vermaak je je een beetje met je trippie:D??
    hier gaat alles prima:D beetje gaar en gekookt door het zonnetje maarja daar zal jij ook wel last van hebben (denk k) ik kwam laatst weer een oud kamergenootje van mij tegen in byron bay:P we hebben nog gezellig eventjes zitten kletsen over de gezelligste avond in sydney:P hahaha(a) hoop dat je weet welk avondje ik het heb hahah:P. zo te zien is der een flinke knop bij je omgegaan!!:P super leuk!!! toppieej...
    ik hoop dat we nog kunnen meeten in aussie en anders gaan we zeker brabant weer ff op zn kop zetten als ik terug ben:D:D!!:d:D:D geniet ervan!! byebye (K)en doe geen dingen die ik ok nie zou doen hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vier maanden Australie

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Sweet Goodbyes

18 Januari 2010

Road Trip Part II

01 Januari 2010

Goodbye 2009, Hello 2010!

28 December 2009

Road Trip Part I

07 December 2009

Wie zoet is krijgt lekkers...
Petra

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 29687

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 20 Januari 2010

Vier maanden Australie

Landen bezocht: