So no one told you life was gonna be this way? - Reisverslag uit Breda, Nederland van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu So no one told you life was gonna be this way? - Reisverslag uit Breda, Nederland van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu

So no one told you life was gonna be this way?

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Juni 2009 | Nederland, Breda

Als ik het afgelopen half jaar iets geleerd heb is het wel dat je nooit weet hoe het leven gaat lopen. Je kunt wel bepaalde plannen en verwachtingen hebben, maar wie zegt je dat die plannen ook daadwerkelijk uitgevoerd gaan of kunnen worden en dat die verwachtingen en dromen echt uitkomen? Eén klein dingetje hoeft maar net iets anders te lopen en de mogelijkheid bestaat dat je hele leven overhoop wordt gegooid.

Dat is althans hoe ik het heb ervaren toen ik 2 dagen voordat ik op studiereis naar Thailand zou gaan ineens met spoed geopereerd moest worden. Die reis kon ik dus mooi op mijn buik schrijven (tussen de littekens ;)). De spoed die bij de operatie nodig was en alles er omheen verwarde me heel erg. Het voelde alsof het schooljaar hiermee abrupt aan een einde was gekomen. Dit was natuurlijk niet zo want als ik het had gewild had ik het schooljaar gewoon af kunnen maken. Dan zou ik alleen het jaar erop de studiereis over moeten doen (oh wat erg ;)). Maar ik had er geen zin meer in en ik had er ook geen kracht voor. Ik was zo moe van alles wat gebeurd was dat ik in overleg met mijn ouders, vriendinnen en een coach op school besloot om tijdelijk te stoppen met mijn studie om het in februari 2010 weer op te pakken.

Nu zullen de meeste wel weten dat ik iemand ben die slecht kan stil zitten. Het is dan ook absoluut niet mijn bedoeling om stil te gaan zitten tot februari 2010. Tot september ben ik gebonden aan Breda, omdat ik hier een contract heb bij de Em-Té. Dat geeft me gelijk de gelegenheid om even zoveel mogelijk geld te verdienen voor mijn plan voor de overige maanden tot februari 2010. Snel genoeg na de operatie probeerde ik namelijk toch het positieve van de hele situatie in te zien. Ieder nadeel heeft z'n voordeel, al is dat vaak moeilijk om te zien op zo'n moment. Maar op deze manier kan ik wel iets doen wat ik altijd al wilde, namelijk een aantal maanden naar het buitenland.

Dit is dan ook wat ik ga doen. Mijn eerste plan was om een half jaar naar Thailand te gaan. Tijdens een van de gesprekken met mijn coach kwam er namelijk een docent bij zitten die vertelde dat ze in een hotel dat ze tijdens de studiereis bezocht hadden iemand zochten voor een aantal maanden. Ik heb naar de directeur van dat hotel gemaild, maar tot op heden heb ik geen bericht van hem terug gekregen. Misschien maar goed ook want het idee trok me steeds minder aangezien het hotel in een plaats ligt waar weinig valt te beleven, met uitzondering van het sekstoerisme dat in die plaats heel erg leeft. ;) Dus toen ging ik verder denken en ja ik wilde dan wel naar het buitenland, maar ik wilde ook wel iets waar ik iets aan zou hebben en wat goed op mijn cv zou staan.

Zo kwam ik terug bij mijn oude stagebedijf die taalcursussen naar het buitenland organiseren. Omdat Engels toch wel erg belangrijk is in het toerisme, leek het me verstandig om daar een examencursus in te gaan doen (dus een cursus die je afsluit met een officieel diploma dat ze wereldwijd kennen, in mijn geval de Cambrigde cursus). Ik ga dat doen in Sydney, Australie! Helemaal aan de andere kant van de wereld dus. :D De cursus en accommodatie zijn geboekt en ik heb een test gemaakt om mijn huidige Engelse niveau te bepalen. Ook heb ik al een vlucht in optie staan. Zodra de resultaten van mijn test binnen zijn kan ik die vlucht gaan boeken. De vlucht die ik in optie heb staan vertrekt aanstaande 10 september van Amsterdam via Frankfurt naar Sydney met een tankstop in Singapore. De terugvlucht staat voorlopig geboekt voor 13 december, maar het is een wijzigbaar ticket zodat ik nog de mogelijkheid heb om, als ik dat wil en als ik daar nog geld voor heb, rond te trekken in Australie. Wees niet bang, ik ben sowieso met mijn verjaardag terug om cadeautjes in ontvangst te nemen. ;)

Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van de voorbereidingen van mijn reis en natuurlijk van mijn avonturen in Australie. Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik het ook doodeng vind en dat ik nog niet moet denken aan afscheid nemen en dergelijke. ;) Maar het komt vast allemaal goed en ik ga er gewoon een toptijd van maken Down Under! :D

Liefs, Petra


  • 28 Juni 2009 - 15:32

    Anoukje:

    Peet!

    Goed geschreven, zie je wel dat je het kunt :)

    Ik ben in elk geval je eerste fan, en waarschijnlijk zal ik je ook het meeste missen ;)

    xxx
    Nook

  • 28 Juni 2009 - 15:39

    Simone:

    Ook al zal ik je waarschijnlijk gaan missen, ik gun het je zo erg! Hier heb je altijd van gedroomt. Het is voor jou tijd geworden om het ook waar te gaan maken. Super, super veel plezier!

    Kus Simone

  • 28 Juni 2009 - 16:38

    Sheren:

    Super leuk voor je meid! Bne benieuwd naar al je verhalen.. ennne als je tijd en geld over hebt, maak dan ook ff een tocht naar NZ ;)

    Liefs

  • 29 Juni 2009 - 09:33

    Deborah:

    Ah super Petra, dit is echt helemaal iets voor jou! :)
    Ik vind het heel knap hoe je dit hebt weten om te buigen tot iets positiefs, je mag trots op jezelf zijn! :)

    En wie weet ontmoet je nog wel een leuke Australiër haha I loooove dat sexy accent! :P

    xxx

  • 29 Juni 2009 - 17:39

    Simone:

    Hey Petra,

    Super joh wat je gaat doen, even naar de andere kant van de wereld ;)! Geniet er lekker van, ben erg benieuwd naar je verhalen!

    Liefs Simone

  • 05 Augustus 2009 - 15:56

    Rense:

    heey petra!

    jammer dat je niet naar het sex toerisme gaat haha, maar wel heel vet hoor naar australie zeker aan te raden!:D
    je zult zien dat daar je plannen ook vaak niet uitkomen, maar dat de ongeplande dingen vaak nog het leukste van je reis zijn ook!:D
    heel veel plezier daar!

    dikke kus rense

  • 16 Augustus 2009 - 11:42

    Mallory:

    Leuk geschreven zeg!
    Ben echt heel erg benieuwd hoe je het gaat hebben daar! :D
    Xx Mallory

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Vier maanden Australie

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Sweet Goodbyes

18 Januari 2010

Road Trip Part II

01 Januari 2010

Goodbye 2009, Hello 2010!

28 December 2009

Road Trip Part I

07 December 2009

Wie zoet is krijgt lekkers...
Petra

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 29718

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 20 Januari 2010

Vier maanden Australie

Landen bezocht: