South Coast &nd Cambridge Trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu South Coast &nd Cambridge Trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu

South Coast &nd Cambridge Trip

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 November 2009 | Australië, Sydney

G'day mates

Hierbij het beloofde verhaaltje over de South Coast en Cambridge Trip. Ik moet zeggen dat ik een aantal avontuurlijke dagen achter de rug heb! Maar ik heb weer onwijs genoten en de tijd is weer voorbij gevlogen.

Vrijdagmiddag 16u. Tijd voor de trip naar de South Coast waar ik al heel lang naar uit keek, maar die ik pas in november wilde doen vanwege het weer. En wat een weer hebben we gehad! Dus dat was sowieso al een goed begin. Nadat iedereen in de bus zat (24 studenten) konden we richting het zuiden afreizen, om precies te zijn naar het plaatsje Conjola. Vanwege het verkeer kwamen we pas rond 21u aan en ik moet eerlijk bekennen dat toen we (in het donker) aankwamen, ik zoiets had van, waar ben ik in godsnaam beland!? Het was echt ergens in the middle of nowhere en na 2 maanden in de wereldstad Sydney is dat best een shock. :razz: Het feit dat een jongen binnen 5 minuten een dikke harige spin ontdekte bracht ook niet echt verbetering. :razz: Maar de volgende dag zou blijken dat het een prachtige plek is! Toen we aankwamen werden we hartelijk welkom geheten door Linsy, zijn vrouw Ula en hun twee zoontjes. Echte Aussies, geweldig! Zo vriendelijk en echt precies zoals ik me Aussies voorstelde. Linsy en Ula hebben een soort landgoed en dat bestaat uit hun eigen huis, een motel (waar wij verbleven), een wei voor koeien en niet te vergeten een geweldig lieve hond. Ook hebben ze drie studenten die hun helpen met de verzorging van de dieren en het motel en alles. Iedereen werd verdeeld over de kamers en Lucie en ik zaten met drie Duitse meisjes in een kamer. Op zich aardige meiden, maar ze praten onderling alleen maar Duits wat vrij irritant is. Maar goed, niet naar luisteren, gewoon doorgaan. ;) Nadat we onszelf een beetje geinstalleerd hadden konden we lekker gaan eten en vrij snel daarna zijn we naar bed gegaan want de volgende dag zou het drukke programma van start gaan.

Na een heerlijke nacht en een net zo lekker ontbijt, vertrokken we met 3 four wheel drives naar een uitzichtspunt waar je een mooi overzicht van het gebied had. Linsy liet ons vanaf daar zien waar we de komende twee dagen allemaal heen zouden gaan en we hebben een groepsfoto gemaakt. Daarna gingen we verder de bergen in waar we een wandeling maakten door een soort canyon. Was echt heel mooi en avontuurlijk want we moesten door smalle schachten lopen en op een gegeven moment langs een touw naar beneden. Ging allemaal prima totdat we bijna terug bij de auto's waren. Ik weet niet precies hoe het gebeurde, maar op een gegeven moment ging ik flink op m'n bek met een flinke wond op m'n elleboog en een blauwe/paarse plek op m'n heup tot gevolg. :razz: Dus toen had ik ook wel even genoeg gehad. ;) Gelukkig gingen we toen op weg naar het strand waar we de optie hadden om vanaf een rots in de rivier te springen en vanaf daar naar het strand te zwemmen of met de auto naar het strand te gaan. Ik koos voor de laatste optie want op de een of andere manier ben ik hier in Australie heel bang voor alles wat met water te maken heeft. :razz: Ik blijf het liefste uit het water en als ik het water in ga is het niet verder dan tot mijn middel. Ik was niet de enige die een duik in de rivier niet zo zag zitten dus met een groepje gingen we op weg naar het strand waar we op de anderen wachtten. Ik had me goed ingesmeerd, maar op de een of andere manier ben ik toch verbrand. In combinatie met die blauwe/paarse plek op mijn heup heb ik dus bijna alle kleuren van de regenboog op mijn lichaam. :razz: Nadat de rest van de groep op het strand was gearriveerd, was het alweer tijd om door te gaan naar Lake Conjola. Dit is een heel groot meer met prachtige witte stranden. Het is echt een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Ik heb helaas geen foto's want we moesten naar de overkant zwemmen dus ik kon mijn fototoestel niet meenemen. We zwommen naar de overkant omdat daar normaal gesproken kangoeroes zitten, maar dit keer helaas niet. Het was waarschijnlijk te warm (ongeveer 36 graden :razz: ). Maar goed, niet getreurd want ook zonder kangoeroes was het een prachtig gebied! Daarna gingen we door naar een ander strand waar stingrays zitten. Dat zijn die beesten waardoor Steve Irwin is dood gegaan. Onderweg hebben we de kangoeroes gezien waar we naar zochten en ik heb ze op de foto gekregen. :D Er was ook een moeder met haar baby kangoeroe. Een baby kangoeroe wordt trouwens een 'Joey' genoemd. Het strand viel een beetje tegen want we hebben maar één stingray gezien, maar ook hier heb ik een goeie foto van kunnen maken. We zijn maar eventjes op dit strand gebleven want we gingen nog naar een laatste uitzichtspunt en daarna was het tijd voor de Aussie barbecue. :D Dit laatste uitzichtspunt was ook erg mooi en had een beetje het effect van de Blue Mountains met heel veel bomen. Ook hier is een groepsfoto gemaakt, vlakbij de afgrond. :razz: Gelukkig ben ik hier niet in gevallen haha. Na deze avontuurlijke dag had iedereen natuurlijk wel zin in een barbecue en het was heel gezellig. En ik heb eindelijk kangoeroe vlees gegeten en het is erg lekker! Nancy en George vonden het maar zielig toen ik vertelde dat ik het had gegeten haha. Die avond zijn we ook weer op tijd gaan slapen want ook de zondag zou een drukke dag worden.

De zondag begon weer met een stevig ontbijt en daarna gingen we op weg naar Jervis Bay waar we een walvis cruise zouden maken. Ik zag de bui al hangen want ik kan me de dolfijnen cruise in Tenerife maar al te goed herinneren en een leuke herinnering is dat niet. :razz: Gelukkig ben ik dit keer niet zeeziek geworden en heb ik een geweldige tijd gehad op de boot. In het begin zag het er niet naar uit dat we walvissen zouden zien, maar na enige tijd werd ons geduld toch beloond met een moeder walvis en een baby. :D De eerste keer dat we de baby zagen dachten we dat het een dolfijn was omdat die zo klein was en de vin een beetje vergelijkbaar is met die van een dolfijn. Maar toen de grote erbij kwam en ze water gingen spuiten was het duidelijk dat het toch echt een walvis was. Op zich was dit niet zo spectaculair en ze lieten zich niet zo vaak zien. Op het moment dat de kapitein begon te vertellen dat we langzaam terug zouden gaan en nog langs wat stranden zouden varen, en Lucie en ik besloten om binnen in de boot wat te drinken te gaan halen, begon het spektakel natuurlijk. :razz: Een grote walvis die een flinke plons in het water maakte. En die misten wij natuurlijk. Dus toen we onze thee hadden snel naar buiten en ja hoor, daar ging hij nog een keer. :D Wat een gezicht, zo'n enorm dier dat uit het water springt. Het gaat te snel om er een foto van te maken maar ik kan het in m'n gedachten nog steeds zien. Op een gegeven moment zagen we ook nog een andere walvis die met zijn staart ongeveer een minuut lang naar ons zwaaide. Echt leuk. Dik tevreden gingen we terug naar de baai, maar niet voordat we langs wat stranden voeren waarvan één strand het witste zand van de wereld schijnt te hebben. Het was inderdaad erg wit en het water had ook een super mooie kleur blauw. Ook hiervan zullen de foto's op mijn hyves komen en ik weet dat ik een beetje achter loop met de foto's, maar jullie moeten maar een beetje geduld hebben. ;) Na de cruise gingen we nog naar een Aboriginal die ons een demonstratie zou geven van hoe je een boemerang moet gooien. Het was echt zo'n lieve man en hij maakt de boemerangs allemaal zelf en ze werken dus ook echt. Niet van die neppe die je hier in Sydney overal kan kopen. Ze zijn dan natuurlijk ook wel wat duurder, maar ik heb er lekker eentje gekocht en die man heeft mijn naam erop gezet. Mooi souvenir/cadeau voor in mijn nieuwe kamer in Breda! :) Jammer genoeg was dit eigenlijk ook het einde van de trip want Linsy bracht ons hierna naar een plaats waar we door de bus opgehaald zouden worden om weer terug naar Sydney te gaan. Het was echt een geweldig weekend dat ik niet had willen missen! Heb een heel andere kant van Australie kunnen zien en word er alleen maar meer hebberig van. ;) Wat een prachtig land!

En vandaag was de Cambridge Trip. Boven verwachting was onze klas bijna compleet, op Paul-Elvis na. Ook de andere twee klassen waren bijna compleet en zo vertrokken we met ongeveer 40 studenten en een paar begeleiders naar Gwandalan, ten noorden van Sydney. Om daar te komen moesten we de Harbor Bridge over woeh. :D Echt zo gaaf, dan zie je die enorme brug dichterbij komen en het Opera House en gewoon wow! Soms kan ik nog steeds niet geloven dat ik echt in Sydney ben. Dat ik hier al 2 maanden woon en leef. Het blijft onwerkelijk. Eenmaal aangekomen in Gwandalan werden we in twee groepen verdeeld. We deden twee activiteiten, één in de ochtend en één in de middag. Onze groep begon met de 'big swing'. Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan uitleggen. Maar stel je maar een enorme schommel voor van 8 meter hoog, je gaat in een harnas, wordt omhoog gehesen, trekt aan een touw en schommelen maar. ;) Maar dan een beetje enger haha. Ik wist niet of ik wel wilde/durfde, maar ben uiteindelijk toch gegaan en het was erg gaaf! Volgens Takeshi was ik degene met de beste schreeuw van de dag haha. Ik heb er een filmpje van en ook die zal ik op hyves proberen te zetten. Na een heerlijke lunch gingen we kajakken. Hier had ik van tevoren ook mijn twijfels over want ik had gehoord dat er haaien zouden zijn en dat je makkelijk omkiept en alles en nee, niks voor mij. :razz: Maar goed het was dus op een meer dat verbonden is met de zee dus vandaar dat er soms haaien zijn, maar dat is echt maar zelden. Dus uiteindelijk was ook dit erg geslaagd. Het was super warm dus het was een aangename verkoeling om op het water te zijn. Ergens halverwege konden we ook het water in om te zwemmen, maar dit heb ik maar niet gedaan omdat ik m'n kleren aan wilde houden in verband met dat ik al verbrand was. :razz: Na het kajakken was het alweer tijd om terug te gaan naar Sydney waar ik nog met een aantal klasgenoten een biertje ben gaan drinken in de pub. Toen ik in de bus naar huis zat barstte een aangename regen- en onweersbui los, hopelijk is het morgen daardoor een beetje afgekoeld en niet meer zo benauwd!

Dat was het dan wel weer. Ik denk dat het wel weer genoeg leesvoer voor jullie is haha. Komende week wil ik er even hard tegenaan met het oefenen van examens. Zaterdag ga ik naar de Taronga Zoo met school en 's avonds waarschijnlijk uit met Rania en Andres (die vanaf zaterdag officieel bij ons komt wonen :)). Deze week meegeteld moet ik nog maar 3 weken naar school. :o Ongelooflijk hoe de tijd hier door mijn vingers glipt. Maar ook daarna heb ik genoeg om naar uit te kijken. 5 December komt Pien en we hopen dat Sinterklaas ons dit jaar niet overslaat ondanks dat we Down Under gedoken zijn. :razz: Ga proberen die week zoveel mogelijk leuke dingen te doen met Pien en tussendoor mijn examen maken. En 11 december begint mijn reisleventje! Waarover ik de volgende keer echt meer zal vertellen.

Lots of love, Petra.

  • 16 November 2009 - 12:13

    Laura:

    oeehhh echt ontzettend supergaaf wat je nu weer allemaal gedaan hebt! Kben ook heel benieuwd naar de foto's!! Ik kan me ook al helemaal iets voorstellen bij die schreeuw van de dag :p
    tot mails! xxx

  • 16 November 2009 - 16:19

    Lesley:

    Wat maak je toch veel mee en wat ik ben ik toch jaloers! Het klinkt allemaal zoo ongelofelijk gaaf! Geniet er nog maar van, voordat je het weet is het voorbij!

    xxx

  • 17 November 2009 - 11:58

    Emmie:

    Haaa P,
    Ja sorry ik heb ff een inhaalslag met je blogs, khad t vorige week n beetje druk :$ Maar echt super cool om te lezen dat je er zo enorm van geniet! (Ik geniet steeds een beetje mee, door je leuke blogs:D)
    Nog heel veel succes de komende weken op school, en kijk maar es voor wat leuke surfboys als je vant weekend uitgaat;)
    VEEL PLEZIER SCHAT!
    xxxxxx Emmie

  • 17 November 2009 - 18:59

    Suzanne:

    Superleuk peetje!! GENIET!!

    xxx

  • 17 November 2009 - 20:29

    Kyra:

    Wauw peet, klinkt zo vet allemaal. I want it too! Als ik die verhalen zo hoor, was ons uitstapje naar Hamburg net iets minder spannend ;)

  • 18 November 2009 - 18:21

    Anouk:

    Je bent mn held! Die foto met die helm op maakte mn dag weer goed haha, prachtig. Stoer dat je dat allemaal durft!!

    xxx

  • 18 November 2009 - 18:33

    Mariska:

    Hej,

    Klinkt allemaal heel vetjes. I want it 2. Voor mij is t nu al een hee 'thrill' als mn minor af is en ik eindelijk volgende week vrijdag kan gaan shoppen. Ik zal je maar niet vervelen met mijn saaie leventje. Wat zou ik graag nu een hoop geld winnen, dan was ik binnen 24 uur bij je om ook alles mee te beleven. Wanneer ga je beginnen met je rondreis door Australie?

    Xuz jouw limbolander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vier maanden Australie

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Sweet Goodbyes

18 Januari 2010

Road Trip Part II

01 Januari 2010

Goodbye 2009, Hello 2010!

28 December 2009

Road Trip Part I

07 December 2009

Wie zoet is krijgt lekkers...
Petra

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 29714

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 20 Januari 2010

Vier maanden Australie

Landen bezocht: