De laatste loodjes &nd rondreis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu De laatste loodjes &nd rondreis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Vestjens - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes &nd rondreis!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 November 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal

Hoe is het met jullie? Hier gaat het prima. Ik hoef nog maar één week naar school. Aanstaande donderdag heb ik al mijn speaking exam en de week erna op woensdag is de rest van mijn CAE test. Best wel spannend dus. Om er maar niet teveel aan te hoeven denken heb ik de afgelopen twee weken weer een hoop leuke dingen gedaan. Pak er maar een kop koffie/thee/warme chocomel of wat dan ook bij, sit back, relax en lees mijn update. ;)

Ik was geloof ik gebleven bij de Cambridge Trip. Die week heb ik verder niet veel bijzonders gedaan. Ik ben gewoon naar school geweest en heb veel examens geoefend. Donderdags ben ik met Rania gaan winkelen en heb ik nog twee leuke shirtjes en nieuwe oogschaduw gekocht. Ik wilde eigenlijk ook nog parfum kopen, maar dat heb ik nog maar even uitgesteld haha. Vrijdags na school ben ik ook met Rania de stad in gegaan, maar toen hebben we lekker bij de Starbucks gezeten om te vieren dat haar examens voorbij waren. Ik kan het steeds beter met haar vinden en ik zie er nu al tegenop om afscheid van haar te moeten nemen. We noemen elkaar ook 'sis' en ik zie haar ook echt wel een beetje als de zus die ik nooit gehad heb. Ik leer van haar ook heel veel over de Aziatische cultuur en dat vind ik ook heel interessant. Het is zo anders dan bij ons in Europa. En van Gonzalo leerde ik dan van de Zuid-Amerikaanse cultuur en dat wordt nu voortgezet door Andres. En dat is ook totaal anders. Vind het heel mooi om dat zo te 'leren'. Wat me hier ook heel erg duidelijk is geworden is dat het niet uit maakt waar je vandaan komt, iedereen heeft hetzelfde doel in het leven en dat is gelukkig zijn. :)

Vorige week zaterdag ben ik naar de Taronga Zoo gegaan. Jammer genoeg hadden de andere meiden op het laatste moment gecancelled en moest ik alleen gaan. Had er op dat moment ook niet zoveel zin meer in, maar ja ik had al betaald dus zaterdagochtend toch maar naar de haven gegaan. Ik was net op tijd, maar ik zag helemaal geen bekende gezichten en ook de activiteitenbegeleider zag ik nergens. Dus ik was al een beetje bang dat ze zonder mij vertrokken waren. Gelukkig was dit niet het geval want niet veel later kwam de activiteitenbegeleider. Toen hebben we kaartjes gekocht voor de ferry want de dierentuin is daarmee het makkelijkst te bereiken. Het was de eerste keer dat ik met de ferry ging, best wel schandalig na 2,5 maand in Sydney. :razz: Maar goed, het was er niet eerder van gekomen. Eenmaal op de boot raakte ik aan de praat met Kate uit Rusland. Zij was ook alleen tijdens de excursie dus besloten we samen door de dierentuin te lopen. Zij was net een week eerder aangekomen in Sydney, maar al helemaal geobserdeerd door Bondi Beach en ze kon alleen maar daarover praten. :razz: Beetje vervelend, want Bondi Beach is naar mijn mening helemaal niet zo bijzonder, ik vind Coogee Beach veel leuker. Maar goed, verder wel een leuke meid hoor. Samen hebben we op ons gemak alle dieren bekeken. Eerst langs het Australische gedeelte om de kangoeroes en koala's te zien. Kangoeroes in gevangenschap zijn toch minder leuk dan in het wild. Koala's had ik nog niet in het wild gezien, maar dat zijn luie beesten zeg. Die slapen ongeveer 20 uur per dag en toen wij er waren lagen ze dus ook te pitten. Verder hebben we een zeeleeuwenshow gezien en de rest van de dierentuin natuurlijk. Het is vrij groot, maar ook wel heel mooi met prachtige uitzichten op de skyline van Sydney. Rond 17u namen we de ferry terug want ik zou die avond uitgaan met Andres en Rania. Ja, jullie lezen het goed, ik ben uit geweest. ;) En het was super leuk. :D Echt een avond om nooit te vergeten haha. Het begint al met het kiezen van kleding want in Sydney zie je met uitgaan geen enkele vrouw in een spijkerrok, laat staan spijkerbroek. En aangezien 90% van mijn broeken en rokken van spijkerkleding is... :razz: Uiteindelijk gekozen voor m'n witte rok en een topje, make-up op en we waren ready to go. Andres vond al dat het lang duurde tot we klaar waren, maar volgens mij was hij uiteindelijk wel onder de indruk van hoe we eruit zagen haha. Vooral Rania had een metamorfose ondergaan. We gingen naar Darling Harbour en we wilden naar een club gaan die volgens Andres goed was, maar daar kwamen we niet binnen. Dus toen zijn we maar doorgegaan naar een andere club waar we wel direct door konden lopen. En daar zijn we de rest van de avond/nacht gebleven, echt leuk gehad en beetje teveel gedronken maar goed. Ga geen drankjes afslaan haha. ;) Uiteindelijk lag ik om 4u in bed, vond ik nog best netjes. :razz: Die zondag heb ik verder niets meer gedaan. Niet eens vanwege de kater want dat viel reuze mee, maar vanwege het weer want het was die dag 42 graden. Echt veel te heet om iets te doen. Zelfs als ik alleen maar zat liep het zweet over m'n rug. Gelukkig heb ik nu een ventilator die op het moment ook lekker staat te waaien.

Afgelopen week heb ik mezelf van maandag tot en met donderdag weer naar school kunnen slepen. Vrijdag heb ik lekker gespijbeld. Nu het einde nadert is de motivatie bij iedereen weg en dat maakt de sfeer in de klas er niet echt gezelliger op. Soms heb ik ook het idee dat ik beter thuis examens kan oefenen dan naar de Main Class gaan waar we op het moment naar mijn idee nutteloze dingen doen. Verder ben ik afgelopen week twee keer naar de film geweest. Op dinsdag ben ik met Andres en Rania naar New Moon geweest. Het was eigenlijk de bedoeling om naar 2012 te gaan, maar die zat helaas vol. Dus toen werd het New Moon. Was wel een leuke film en ben nu wel benieuwd naar de boeken. Zit erover te denken om het eerste deel hier in het Engels te gaan kopen, maar ben er nog niet helemaal over uit. Donderdag ben ik met Eveline, Eva en Petra naar IMAX gegaan. Dat is een bioscoop met 2 en 3D films. We zijn naar A Christmas Carol gegaan. Hoewel het niet was wat ik ervan verwachtte vond ik de film wel leuk en de 3D effecten waren ook goed. Het is wel vreemd om zo'n film te zien over Kerst en met sneeuw erin en dan kom je om 22u 's avonds de bioscoop uitlopen en is het nog warm. :razz: Zal echt een vreemde Kerst worden. Alles is hier nu ook al in kerststemming, overal kerstbomen in de stad. Heel vreemd want ik heb het idee dat ik in juli of augustus leef en niet aan het einde van november. :razz: Vrijdag ben ik dus thuis gebleven, m'n was gedaan want dat was weer een hele stapel, lekker in bad geweest en wat examens gemaakt. 's Avonds met Rania naar Darling Harbour gegaan. Starbucks gehaald (klink ik al verslaafd? ;)) en lekker aan het water gezeten.

En dan ben ik weer bij afgelopen weekend aanbeland. Ben zowel gisteren als vandaag naar het strand geweest. Gisteren ben ik met Lucie naar Manly Beach geweest, na Bondi Beach dé place to be wat betreft stranden in Sydney. Manly is ook weer het beste met de ferry te bereiken. We zijn rond de middag gegaan en eenmaal in Manly hadden we met een vriend van Lucie afgesproken. Hij woont in Manly en heeft ons wat rondgeleid. Moet eerlijk zeggen dat ik Manly Beach veel mooier vind dan Bondi en het is naar mijn idee ook minder toeristisch wat ook wel lekker is. Grootste gedeelte van de tijd hebben we lekker op het strand gelegen, maar we hebben dus ook nog een korte wandeling gemaakt en nog een trouwerij gezien. En vandaag ben ik met Rania naar Coogee Beach gegaan. Dat blijft toch mijn favoriete strand en het is vrij dichtbij. We hebben niet veel bijzonders gedaan. Beetje langs het strand gelopen en even rustig aan het water gezeten. Naja, rustig... Allemaal jengelende kinderen, maar goed het was weer een warme dag dus wat kun je anders verwachten. ;)

Nu is het weer tijd voor mij om te gaan slapen. Vanwege het warme weer heb ik de afgelopen week niet echt geweldig geslapen en dat begint langzaam zijn tol te eisen. Toch ga ik niet slapen voordat ik jullie een globaal overzicht van de komende en tevens laatste weken in Australie heb gegeven. Dit gaat dus ook over mijn rondreis!

Donderdag heb ik dus speaking exam en daarna gaan we met de klas uiteten bij het Braziliaanse restaurant waar Vanessa (klasgenootje) werkt. Zaterdag is het Sinterklaas en dat ga ik samen met Pien vieren. :D En het ziet ernaar uit dat de goede Sint ons dit jaar niet overslaat! Dan volgende week woensdag de rest van mijn CAE exam en daarna BBQ met de klas. En die vrijdag daarna begint mijn eerste reisgedeelte! Ik vlieg die ochtend naar Cairns, een stad aan de noord-oost kust van Australie. Deze vrijdag ben ik op mezelf aangewezen en ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik denk dat ik de stad een beetje ga verkennen. Zaterdags ga ik mee met een georganiseerde reis die me in twee weken weer terug brengt naar Sydney. We reizen langs de oostkust en gaan onder andere naar de Whitsunday Islands, Fraser Island, Brisbane, Surfers Paradise enz. (Googelen! ;)) Dan kom ik op 25 december, eerste Kerstdag dus, terug in Sydney en kan ik weer bij mijn gastgezin terecht. :D Echt helemaal super, mag daar dan direct aanschuiven voor het Kerst diner haha. Ik blijf ook voor oud en nieuw in Sydney want dat is natuurlijk super gaaf! Heb daar echt ontzettend veel zin in en ben heel benieuwd. Maar ook dat zal wel een beetje raar worden, want tegen de tijd dat het bij jullie 2010 is, lig ik al lang en breed in bed. ;) Ik moet goed uitrusten want 4 januari pak ik het vliegtuig naar Melbourne! Dit is een stad in het zuiden van Australie. Ook hier heb ik een dag voor mezelf en 5 januari ga ik weer mee met een georganiseerde reis richting Alice Springs. We reizen via de Great Ocean Road (zeg maar de Australische versie van Route 66) naar Adelaide om vanaf daar de Outback in te gaan en te eindigen bij Ayers Rock. :D Zooo gaaf, ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik er echt heen ga, maar het is zo. :D Ik denk dat dat wel een mooie afsluiter gaat worden. Op 14 januari eindigt deze reis in Alice Springs waar ik nog 2 nachten zal blijven om zelf wat dingen te ondernemen. Dan kom ik 16 januari terug naar Sydney voor mijn laatste dagen in Australie. Want 19 januari gaat mijn vliegtuig alweer terug naar Nederland. :(

Zoals jullie zien heb ik nog een hoop mooie dingen om naar uit te kijken en ik zal jullie op de hoogte blijven houden van alles. Laten jullie dan ook nog een keer een reactie achter met hoe het met jullie gaat? :)

Heel veel liefs!

  • 29 November 2009 - 16:50

    Marlou:

    Heej Petra,
    echt super om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!! Die examens ga je zeker halen en dan lekker reizen en veel genieten!!

    liefs x Marlou

  • 29 November 2009 - 17:39

    Wendy:

    geweldig om jou verhalen te lezen, zo leuk wat je allemaal mee maakt!

    Maar zeker ook knap van je dat je dit allemaal doet. je hebt een geweldige tijd gehad, en er komt vast en zeker nog een geweldige tijd voor je aan. en dat heb je verdiend hoor!

    X

  • 30 November 2009 - 13:56

    Simone:

    Hoihoi Peetje!

    Wat heb je toch weer leuke dingen meegemaakt!

    Ga je ons ook op de hoogte houden als je op reis bent?

    Ik ben enorm benieuwd naar alle foto's die je dan zal maken. Maar die zal ik vast nog wel zien op hyves ofzo :D

    Xxx

  • 30 November 2009 - 14:53

    Deborah:

    Wauuuw het klinkt zoooo leuk :D Ik wil er ook heen haha :P Veel succes met je examens, dat komt vast wel goed! Have fun daar!

    (K)

  • 02 December 2009 - 13:40

    Emmie:

    Hey P.
    Niet te geloven dat jij daar zit te zweten, terwijl ik net nog onderhand bevroor toen ik op de bus zat te wachten! Super verhaal weer, en het einde van je schooltijd komt al in zicht:O Heel veel succes met je examens, ik denk alleen niet dat je dit nog leest voor je hem vandaag (hier morgen) maakt, maargoed ;)
    Succes je laatste week op school, en echt spannend dat je trip door Australië al bijna gaat beginnen!!
    Geniet ervan schat, ik ben zo trots op je :)
    Tot snel lieverd.
    xxx Emmie

  • 02 December 2009 - 18:14

    Anouk:

    Hey chick!! Wat Emmie al zegt, hier is het ijskoud, dus besef je maar goed hoe lekker warm je het hebt ;)

    Leuk verhaal weer! Echt super hoe je het allemaal flikt. Ik heb je nog gemaild, moet je maar even lezen (en reageren:p)

    xxx

  • 04 December 2009 - 02:29

    Pien :

    NOG 1 nog een dagje voordat ik kom trala la la la la !!!!:P:D:Dd hahahahahhaa
    vanavond afscheidsfeestje hier en dan naar sydney!!!!
    see you sooon

    spreeek je snel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    byebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyeb yebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebyebey HOUDOE

  • 04 December 2009 - 11:48

    Mam:

    Hoi Petra,

    Pien was me voor. Ik wilde zeggen let niet op die 2 koukleunen voor me want zo koud is het echt nog niet. Bij deze wil ik je heel veel plezier wensen met Pien de komende dagen. Ik hoop dat Sinterklaas goed zijn best heeft gedaan.

    Liefs, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Vier maanden Australie

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Sweet Goodbyes

18 Januari 2010

Road Trip Part II

01 Januari 2010

Goodbye 2009, Hello 2010!

28 December 2009

Road Trip Part I

07 December 2009

Wie zoet is krijgt lekkers...
Petra

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 29718

Voorgaande reizen:

10 September 2009 - 20 Januari 2010

Vier maanden Australie

Landen bezocht: